פוסטים

איך נדע שבחרנו ביטוח נסיעות שמתאים לנו?

איך נדע שבחרנו ביטוח נסיעות שמתאים לנו?
הנהלת האתר

הנהלת האתר

כשזה מגיע לבחירת ביטוח נסיעות לחו"ל, יש מגוון פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון: התאמת הכיסויים לאופי הטיול, לגיל הנוסעים ולמצבם הבריאותי, ליעד הטיסה, לתקופה בה נוסעים ועוד.

לכן, בחירת ביטוח נסיעות אינה מסתכמת רק בהשוואת מחירים ובבחירת הפוליסה הזולה ביותר. זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה, שתעזור לכם לדעת האם ביטוח הנסיעות שהציעו לכם, אכן מתאים עבורכם.

כדי לדעת האם ביטוח הנסיעות מתאים לכם, עליכם לשאול את עצמכם שלוש שאלות מרכזיות:

האם הפוליסה מתאימה למצבכם הבריאותי?

חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל הכוללות כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל (רכישת תרופות, קבלת טיפול רפואי או אשפוז). כיסוי זה לרוב לא יהיה תקף לכיסוי הוצאות הקשורות במחלה קיימת או במצב רפואי ספציפי ממנו סבלתם טרם נסיעתכם.

אם עברתם לאחרונה ניתוח או החלמתם ממחלה, סביר להניח שאלו יוחרגו מהכיסוי הבסיסי. כדי להבטיח שחברת הביטוח תישא בהוצאות הרפואיות בחו"ל, גם במקרים הקשורים למצב רפואי קיים, חשוב לוודא שהפוליסה לא מחריגה אותו, ואם כן – לרכוש הרחבה ספציפית המיועדת להחמרה במצב רפואי קיים.

גם היריון נופל בקטגוריה זו. מי שמעוניינת לנסוע לחו"ל בהיריון צריכה לרכוש כיסוי ייעודי נוסף לנשים בהיריון ולוודא שהיא עומדת בתנאי הפוליסה: גיל מקסימלי ושבוע היריון מקסימלי בתקופת הביטוח.

האם הפוליסה מתאימה לאופי נסיעתכם?

פוליסת ביטוח הנסיעות שתרכשו צריכה להתאים גם לסוג הפעילות שאתם מתכננים לבצע במהלך נסיעתכם בחו"ל. אם מדובר בנסיעה עסקית או בחופשת בטן-גב, סביר להניח שהכיסויים הביטוחיים בפוליסות הבסיסיות יספיקו לכם. אך אם אתם מתכננים לעסוק בפעילות לא שגרתית, כדאי להוסיף לפוליסה כיסויים ייעודיים, כמו למשל:

  • לנוסעים לחופשת סקי – כיסוי לספורט חורף, הכולל כיסוי ביטוחי לפציעות המאפיינות את העוסקים בסקי / סנואובורד / החלקה על הקרח וכו', כיסוי למקרה של סגירת אתרי הסקי עקב תנאי מזג האוויר, כיסוי ייעודי לציוד הספורט ועוד.
  • לנוסעים המתכננים פעילות אקסטרים – כיסוי לפעילות ספורט אתגרי (בנג'י, טיפוס הרים, גלישה ועוד).
  • לנוסעים המתכננים טרקים וטיולי טבע – כיסוי לשירותי איתור, חיפוש וחילוץ (לרבות חילוץ אווירי או ימי), וכן שירותי הטסה רפואית (לרבות הטסת גופה, חלילה).
  • לנוסעים המטיילים עם ציוד מיוחד או יקר ערך – כיסוי לביטוח כבודה ייעודית, כמו אופניים, מחשב נישא, טאבלט ועוד.

האם הפוליסה מתאימה לתקופת הנסיעה?

שיקול חשוב נוסף בבחירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל נכנס לחיינו בתקופת הקורונה. לאור האתגרים הייחודיים שהביאה עמה מגפת הקורונה לעולם התעופה והתיירות בכל רחבי העולם, הבינו חברות הביטוח כי הפוליסות הבסיסיות אינן מספקות את המענה המלא הדרוש להתמודדות עם מצבים כמו: סגירת גבולות, הטלת חובת בידוד על נוסעים, תחלואה של נוסעים שאותרה לפני הטיסה ועוד.

לכן, כשניגשים לבחירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופה כמו זו הנוכחית, חשוב לבחור בכזו הכוללת כיסויים ייעודיים לתקופת הקורונה. מרבית חברות הביטוח מאפשרות לרכוש בתוספת תשלום הרחבה ייעודית, המספקת ביטוח למקרה של קיצור או ביטול נסיעה עקב הקורונה.

הרחבה זו כוללת כיסוי להחזר הוצאות במקרים שונים כמו: תחלואה בקורונה בארץ לפני הטיסה, שמאלצת אתכם לבטל את נסיעתכם, תחלואה בקורונה בחו"ל שמאלצת אתכם להאריך את שהותכם בחו"ל, תחלואה בקורונה בחו"ל שמחייבת אתכם באשפוז או בקבלת טיפול רפואי, סגר בחו"ל שמחייב אתכם להאריך את השהות בחו"ל, הארכת שהותכם בחו"ל לאחר שנמצאתם חיוביים לקורונה בבדיקה בשדה התעופה ועוד.

לסיכום, היום יותר מאי פעם, בחירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל היא החלטה שאין להקל בה ראש, ובוודאי שלא להשאיר אותה לרגע האחרון בשדה התעופה. לאור הפרמטרים הרבים שיש לקחת בחשבון, ובמיוחד לאור השפעתה הפוטנציאלית הרבה על בריאותכם, חשוב לבדוק היטב שהפוליסה שבחרתם אכן מתאימה למצבכם הבריאותי, לאופי נסיעתכם ולאתגרים הייחודיים של תקופת הקורונה.

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,