פוסטים

טיול המפל השחור

טיול המפל השחור
הנהלת האתר

הנהלת האתר

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם, המעניקות תפאורה נהדרת לקול פכפוך המים. ומה יכול להיות מרשים יותר מאשר הגעה למפל מרהיב הנשפך מגובה 8 מטרים? זהו המפל השחור שבנחל אל על.

כמה מילים על הנחל

חלק מהנחלים של רמת הגולן אם נחלי אכזב, כלומר כאלו שזורמים בחורף ומתייבשים בקיץ, אך לא כן נחל אל על שזורם בכל השנה וכמובן יותר בחורף. השמורה של הנחל נמצאת בין אבני איתן ואליעד, כאשר החלק המעניין אתכם קרוב יותר אל אבני איתן, שם הנחל הופך להיות יותר מחורץ ודרמטי. כאשר תטיילו בשוליו תפגשו על הדרך כמה בריכות חביבות, עם הרדופים ועצי דולב ועם פריחות העונה. אבל כמובן שהאטרקציה המרכזית היא המפלים – הלבן והשחור. המפל השחור בנחל אל על הוא בגובה 8 מטרים ומימיו צונחים לאורך סלע שחור שממנו מגיע שמו, עד לבריכה שאפשר בהחלט להשתכשך ולטבול בה. מן הסתם, בחורף קצת פחות תעזו להיכנס אך בקיץ מדובר בתענוג גדול.

מסלול לא קשה במיוחד

אם אין לכם מגבלות פיזיות מיוחדות, טיול המפל השחור קצת יאתגר אתכם אבל לא יותר מדי. למרות אורכו הקצר של פחות משני קילומטרים, השביל יורד אל הקניון שבו זורם הנחל ולכן אחרי הבילוי בבריכות תצטרכו לעלות את הכל בחזרה. בסך הכל מדובר בסביבות החצי שעה ירידה ועלייה. כדי להגיע אל הנקודה פשוט רושמים בווייז "אבני איתן" ומגיעים ממש עד לשער הישוב הדתי. כעת מקיפים את היישוב עד שמגיעים אל החנייה וממנה אפשר לרדת אל המפל.

אטרקציות נוספות בסביבה

אם תיכנסו אל אתרים המתמחים באזור רמת הגולן, תגלו שיש המון אטרקציות שאפשר לשלב ביחד עם טיול המפל השחור. בין היתר, תוכלו להמשיך את הטיול אל עין ג'וחדר, אל שמורת הטבע גמלא, אל כביש חוצה רמת הגולן (98), אל שמורת הטבע מג'רסה ועוד הרבה מקומות יפים. בנוסף, יש שלל אפשרויות בילוי הנותנות ערך מוסף לטיול שלכם, למשל אפשר להשתתף בסדנאות, לבקר במסעדות טובות, להשתתף בפיינטבול מסעיר, לעלות על סגווי או על רייזור ולצאת לטיול רכוב, ועוד.

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,