פוסטים

איך מתארגנים לחילוץ מהיר ויעיל בתנאים קשים ברחבי העולם?

איך מתארגנים לחילוץ מהיר ויעיל בתנאים קשים ברחבי העולם?
הנהלת האתר

הנהלת האתר

כולנו אוהבים לצאת לטיולים ברחבי העולם כדי להתאוורר קצת ולהתרענן. יחד עם זאת, בעיקר בגילאים הצעירים אנשים נוטים לטיולים יותר ארוכים ומאתגרים העוברים במדינות עולם שלישי ובמסלולים מנותקים מתקשורת כגון רכסי הרים, מדבריות ויערות. בני המשפחה שנשארים בארץ קצת מודאגים מטבע הדברים לגבי מצבים שעלולים לקרות, בהם יהיה צורך לחלץ אדם שנתקע במקום מרוחק.

 חשוב להבין כי חילוצים כאלו אינם עניין של מה בכך. במקרים רבים קשה מאוד להגיע אל אדם שהקשר איתו אבד באופן עצמאי ויש להיערך ולערב גורמים נוספים כמו רשויות המדינה ורשויות מקומיות, אנשי חילוץ והצלה, גורמי רפואה ציוד טכנולוגי מתקדם וכן הלאה. לכן התשובה לשאלה כיצד מתארגנים לחילוץ מהיר ויעיל בתנאים קשים עוברת דרך פניה אל חברה המתמחה בתחום.

התהליך שמבצעת אתכם החברה

ראשית, ישנן חברות שמתמחות בחילוצים המציעות מבעוד מועד להשכרה או לקנייה טלפון המבוסס על לוויין תקשורת, שבאמצעותו ניתן ליצור קשר ולעקוב אחר מקום הימצאו של אדם גם באזורים שבהם אין קליטה סלולרית. יחד עם זאת, במידה והקשר באמת נותק כאשר תפנו לחברה היא תאסוף מכם כשלב ראשון את כל המידע הרלוונטי באשר לאדם שעקבותיו אבדו, לרבות המיקום המשוער שלו, המסלול שבו הוא הלך וכדומה.

בשלב הבא החברה תנסה ליצור קשר עם המטייל בכל אמצעי התקשורת האפשריים ובאותו זמן תפעל ליצירת קשר עם גורמים מקומיים באזור בו נראה מטייל האחרונה ושבו הוא אמור לשהות. במידה והניסיונות האלו ליצירת קשר לא הביאו לתוצאה המקווה, תבצע החברה הערכת מצב ותשלח את צוות החילוץ שלה אל המיקום הנבחר, בד בבד עם יצירה של תוכנית פעולה ממוקדת והתחשבות בכלל מרכיבים כגון תנאי השטח.

זוהי תחילתו של מבצע חילוץ אשר לכל אורכו ימשיך להיאסף ולזרום מידע אל החברה, בעוד הצוות הנמצא בשטח ממשיך לבצע סריקות מעמיקות ומחקר לפי האזורים הרלוונטיים. בתוך כך, נציג של החברה עומד לרשות המשפחה מסביב לשעון על מנת לספק מידע מעודכן לגבי התקדמות מבצע החילוץ, מתן תמיכה ומענה לשאלות.

ולבסוף, נציין שכמו בתחומים רבים אחרים, הפתרון הטוב ביותר הוא לא להיקלע לצרה בכלל. טיולים במקומות מאתגרים בעולם ממילא עלולים להיות מלווים בסכנות, ולפיכך יש להיערך בהתאם מבעוד מועד, לתכנן היטב את המסלול, לקבוע אמצעים ומועדים ליצירת קשר, ולהיות אחראיים. 

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,