פוסטים

ניווט בנפלאות יוון: טיפים חיוניים למטיילים ביוון

ניווט בנפלאות יוון: טיפים חיוניים למטיילים ביוון
הנהלת האתר

הנהלת האתר

מתכננים חופשה או טיול ביוון? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חיוניים שיהפכו את החופשה/טיול הבא שלכם בגן העדן הים תיכוני לחוויה בלתי נשכחת.

חופשה ביוון יכולה להתאים למגוון רחב של אוכלוסיות, החל מבני נוער וחבר'ה צעירים אחרי צבא, דרך זוגות ומשפחות עם ילדים ועד לקבוצות עובדים וחברים בכל גיל, וזאת לנוכח היותה מדינה רבגונית מבחינה תיירותית. אם גם אתם מתכננים חופשה ביוון בזמן הקרוב, זה הזמן להתעדכן במספר טיפים למטיילים ביוון שיהפכו את החוויה התיירותית שלכם לקסומה ובלתי נשכחת.

דרכי הגעה ליוון

ליוון נהוג להגיע מישראל באמצעות טיסות ישירות לשתי הערים הגדולות, אתונה וסלוניקי, כאשר בכל אחת מהערים הנ"ל, ממתין לכם נמל תעופה מודרני ממנו תוכלו להגיע למרכזי הערים ו/או להמשיך לטיסת פנים לאחד מאיי יוון. יחד עם זאת, במידה ואתם מתכננים חופשה ביוון באחד מהאיים הגדולים והתיירותיים יותר, תוכלו לעשות זאת באמצעות טיסות ישירות מישראל, כאשר בין יתר האיים אליהם ניתן להגיע באמצעות טיסה ישירה מישראל (לרוב בעונת התיירות של חודשי הקיץ) תוכלו למצוא את סנטוריני, מיקונוס, דורוס ו-כרתים. חשוב לציין שלאיים שאין אליהם טיסות ישירות מישראל, ניתן להגיע באמצעות מעבורת מאחד מהאיים אליהם ניתן להגיע בטיסה ישירה מישראל.

חופשה ביוון – מתי הכי מומלץ?

עונת התיירות ביוון מתחילה בחודש אפריל ומסתיימת בשלהי חודש אוקטובר, כאשר התקופות המושלמות לחופשה ביוון הן בין החודשים אפריל ליולי ובין החודשים ספטמבר לאוקטובר, וזאת לנוכח מזג האוויר האידיאלי. בחודשי הקיץ, יולי ואוגוסט, מומלץ לקיים חופשת בטן גב באחד מהאיים של יין, כאשר מחוץ לעונת התיירות, אנו ממליצים לכם לקיים חופשה רומנטית ביוון באחת מהערים הגדולות.

חמשת מוקדי התיירות הגדולים של יוון

חופשה ביוון היא בדרך כלל חופשה באחת מהערים הגדולות, אתונה וסלויניקי, או חופשה באחד מהאיים הגדולים, סנטוריני, רודוס ו-כרתים. יחד עם זאת, חופשה ביוון יכולה לשלב בין ביקור בערים הגדולות לבין חופשת בטן גב באחד מהאיים. חמשת מוקדי התיירות של יוון כוללים את:

  • אתונה – בירת יוון ואחת מהערים העתיקות ביותר בעולם, המאכלסת בשטחה את האקרופוליס וה-פרתנון, הנחשבים לאייקונים תיירותיים.  כאחת מהערים הגדולות ביותר ביוון, אתונה מאפשרת לכם ליהנות מהיצע מרשים ומגוון של מרכזי תיירות שוקקי חיים ותשתיות מודרניות, וזאת לצד מגוון רחב של מוקדי תיירות הכוללים בין היתר: אתרי היסטוריה וארכיאולוגיה, מוזיאונים וכדומה.
  • סלוניקי – העיר השנייה בגודלה ביוון המאכלסת בשטחה מספר מוקדי תיירות מרכזיים כגון: המגדל הלבן שנבנה במאה ה-/15 ונחשב לאחד מהאייקונים התיירותיים של העיר ואת המוזיאון הארכיאולוגי הנחשב לאחד ממוזיאוני הארכיאולוגיה הגדולים ביותר בעולם.
  • סנטוריני – אחד מהאיים הפופולאריים ביותר ביוון הממוקם בקצה הדרומי של קבוצת האיים הקיקילאדיים. האי סנטוריני מוקף בכפרים והוא מאכלס בשטח מרכזי תיירות מודרניים עם מגוון רחב של שירותי תיירות, וכמו כן, הוא מאלכס בשטחו את ה-אקרוטירי, שהוא למעשה אחד מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר ביוון.
  • רודוס – אי תיירותי המשלב בתוכו את העיר העתיקה של רודוס עם עשרות מבנים עתיקים וסמטאות קסומות, לצד, מוזיאונים וכפרים אותנטיים המקיפים את האי. בשטח האי תוכלו למצוא מגוון רחב של קלאבים ומרכזי תיירות מודרניים.
  • כרתים – אחד מהאיים הגדולים ביותר ביוון המאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות תיירותיות לצד אתרים ארכיאולוגיים ומונומנטים היסטוריים.

טיפים למטיילים ביוון

על מנת להעצים את החוויה האישית של כל אילו מביניכם המתכננים חופשה/טיול ביוון בזמן הקרוב, ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר נכתבו על ידי גולשים שחזרו מהטיול/חופשה שלהם ביוון

"אל תוותרו על טיול ביוון ההררית"

מרכז יוון הוא אזור הררי המאכלס בשטחו שני רכסי הרים, רכס הרי פרינסוס ורכס הרי פינדוס. אזור זה הממוקם מצפון מערב לעיר אתונה, יאפשר לכם ליהנות מנופים מרהיבים הכוללים בתוכם פסגות הרים, יערות צפופים, נחלים שוצפים ואגמים מרהיבים המצויים בין ההרים.

"צאו לטרקים יומיים באזור ריביירת האולימפוס"

ריבריית האולימפוס היא למעשה רצועת חוף מרהיבה ביופייה המתפרסת לארוך כ-70 ק"מ לאורך הים האיגאי בצפון יוון. אזור זה נחשב לפחות תיירותי ומוכר אך הוא מאכלס בשטחו היצע מרשים של בתי מלון חדשים. חופשה באזור, תאפשר לכם לצאת לטיולים יומיים ולהכיר מקרוב את הנופים המרהיבים של האזור, וביניהם, שמורת הטבע שלמרגלות הר האולימפוס, מפלי אדסה, המנזרים התלויים של מטאורה ועוד.

"נופשים ברודוס? אל תוותרו על ביקור בלינדוס"

לינדוס היא עיירה ציורית הממוקמת במרחק של שעת נסיעה מדרום העיר רודוס. עיירה זו נחשבת לפנינה תיירותית והיא מאוכלסת בבתים ציוריים המשקיפים לנוף מפרץ מרהיב ביופיו. בשטח העיירה תוכלו להתרשם מהאקרופוליס של לינדוס שהוא למעשה מצודת אבירים, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה על גבי חמור. העיירה מורכבת מסמטאות שלאורכן מבני מגורים עתיקים  עם חצרות.

רוצים לקרוא על עוד טיפים למטיילים ביוון ולדעת יותר על המקומות המומלצים ביותר לטיולים בגן העדן הים תיכוני? אצלנו ב- Vivato Greece, ממתין לכם אזור ייעודי של טיפים והמלצות על טיולים וחופשות ביוון. כמו כן, תוכלו לגלוש באזור הפורום באתר, לשאול שאלות ולקרוא בלוגים על חוויות גולשים ביוון. טיפים למטיילים ביוון, יאפשרו גם לכם "לצאת מהקופסא" ולהיחשף ליוון שבנוסף למוקדי התיירות המרכזיים שבשטחה, מאפשרת לכם ליהנות מעולם עשיר ומרתק של טבע ונופים. כמו כן, תוכלו למצוא טיפים על האוכל המקומי והמקומות הנכונים לאכול בהם אוכל יווני אותנטי, וזאת לצד טיפים למטיילים ביוון על מקומות בילוי במסגרת חופשה ביוון עם ילדים או עם בן/בת הזוג. אז למי אתם מחכים? פשוט גולשים, קוראים ומתכננים בצורה טובה יותר את הטיול הבא שלכם ליוון.

קרדיט לתמונות sutterstock

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,