פוסטים

העיר רבאט מרוקו

העיר רבאט מרוקו
רבאט מרוקו
admin

admin

רבאט – בערבית ריבא, עיר ובירת מדינת מרוקו. אחת מארבע הערים האימפריאליות במדינה ממוקמת לחוף האוקיינוס ​​האטלנטי בשפך ואדי בו רג'ר, מול העיר סאלה.
רבאט הוקמה במאה ה -12 על ידי עבד אלמומין, שליט אלמוחאד הראשון כריבאל (מנזר מבוצר) בו רצה לרבע את הכוחות שלו ולהכין אותם למלחמת קודש בספרד.
בהמשך נטש את מאמציו בספרד על מנת לרכז את מאמציו בכיבוש צפון אפריקה.
היה זה הסולטן השלישי של אלמוחאד, אבו יוזוף יעקוב אל-מנאור, אשר כינה את המקום ריבא אל-פאט "מחנה הכיבוש", ממנו נגזר שמה של העיר הנוכחית.
הוא הקים את החומה המבוצרת הגדולה שבתוכה התפתחה העיר המודרנית והחל בבניית מסגד עצום, שמה שנותר ממנו הוא מגדל חסן החצי שלם.
לאחר 1609 הפכה הקהילה המאוחדת של רבאט-סאלה לביתם של מספרים גדולים של מורים אנדלוסיים שגורשו מספרד, ומאוחר יותר של הפיראטים הברברים "סלה-רוברס".
תחת שליטת הצרפתים רבאט הפכה לבירה המנהלית של המדינה ועם עצמאות מרוקו רבאט וסלה אוחדו למחוז .

העיר העתיקה של העיר רבאט השוכנת ליד החוף עדיין מוקפת חומות, בתוך הביצורים שלה נמצאים המדינה (העיר העתיקה) והמילה (הרובע היהודי).

רבאט מרוקו
רבאט מרוקו

מצפון, על צוק מעל נהר ה"בו רגרג" ניצב המבצר קסבה דה אודאיה מהמאה ה -17, עם שער אלמוחאד מפואר מהמאה ה -12, גן אנדלוסי, ומדרסה (מכללה דתית) צמודה ובה מוזיאון מרוקו.
מדרום-מזרח לעיר העתיקה נמצאים מספר מבנים היסטוריים יוצאי דופן, כולל מגדל חסן ויסודות המסגד שמעולם לא הושלם, שמולו ממוקם המאוזוליאום של מועמאמד החמישי.

הרובע המודרני של רבאט מוקף בחלקו בחומה המבוצרת, מבנים מודרניים יחסית, כולל ארמון מלכותי שנבנה בשנות החמישים, אוניברסיטת מועמאד החמישי.
הספרייה הלאומית ומבני מנהלה שונים, ממוקמים בפאתי העיר הדרומית.
ניתן למצוא שגרירויות לאומיות שונות ברחבי העיר המודרנית, ולמספר ארגונים בינלאומיים יש שם משרדים.

העיר אינה עיר נמל כפי שהיתה בעבר וכיום היא מרכז תעשיית טקסטיל וידועה בשטיחים, בשמיכות ובמלאכת העור שלה.

רבאט מחוברת לקזבלנקה בכביש (שעה וחצי נסיעה) ולטנג'יר (3-4 שעות) בכביש וברכבת, ויש לה שדה תעופה בינלאומי.

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,