פוסטים

הקיץ בפתח וזה הזמן לטייל !

הקיץ בפתח וזה הזמן לטייל !
הנהלת האתר

הנהלת האתר

הימים הולכים ומתחממים, וזה זמן טוב לשנס מותניים ולצאת לטייל. בישראל יש המון מקומות ומסלולים שיכולים להתאים לקיץ, בין אם אתם מתכננים טיול של יום, יומיים או יותר. בשורות הבאות נביא מידע כללי על טיולים בישראל בעונה הנוכחית, ועל הציוד שכדאי שיהיה לכם.

מסלולים מותאמים למזג האוויר

כעת, כשהקיץ בפתח, זה ממש הזמן האחרון שבו עוד אפשר לטייל בכמה מקומות בארץ. הכוונה היא כמובן לאזור הדרום, בעיקר לערבה אך גם לנגב – שעוד שומר על קרירות מסוימת. אם אתם עוד מעוניינים להספיק לטייל בדרום הרחוק בעונה הזו, ודאו כמובן שמזג האוויר מאפשר זאת, ותכננו את הטיול כך שבשעות החמות תהיו מוצלים ובמנוחה. כלומר, לקום מוקדם בבוקר, לעשות כברת דרך עד בוקר מאוחר או צהריים מוקדמים, ולנוח את הצהריים במקום מוצל שתוכנן מראש. לאחר מכן, החל משעות אחה"צ אפשר לעשות עוד כמה קילומטרים עד לחניון המוסדר.

מצד שני, באזור הצפון העונה הנוכחית הרבה יותר מהנה. למעשה, במרבית האזורים בארץ עוד ניתן לטייל במשך רוב היום, אם כי חלון ההזדמנויות הולך וקטן ככל שהימים מתחממים. באזור עמק החולה, הגליל המערבי, רמת הגולן וכדומה, כדאי לתכנן מסלולים העוברים פה ושם ליד נקודות מים, בין אם לאורך נחל, ליד מעיין, וכמובן לבדוק האם המסלול מוצל בחלקו או ברובו. ושוב, כדאי להסתכל על מזג האוויר ותכנן מראש מסלול עם נקודות עצירה ומנוחה ידועות.

כמה מילים על הציוד לטיול שלכם

יש ציוד לטיול שצריך לקחת לכל אורך השנה, ויש ציוד בדגש על עונת הקיץ. כך למשל, אם בעיקר בעונה הנוכחית כאשר הבדלי הטמפרטורות יכולים להיות גדולים במהלך השעות, כדאי שיהיו לכם מכנסיים מתפרקים, כלומר גם ארוך וגם קצר באותו המכנס, מה שיחסוך בביגוד בתיק. בנוסף, בעיקר בעונה המתחממת צריך לשים דגש על גרביים איכותיות מנדפות זיעה, השומרות על הרגליים יבשות ומונעות כל מיני נזקים לא רצויים.

כדאי מאוד שלתיק הטיולים שלכם יהיה מקום לשלוקר, כלומר לשקית שתייה שממנה יוצאת פייה. אין סיבה של ממש לעצור בכל פעם שצמאים, להוריד את התיק מהגב, ולאחר מכן להעמיס אותו שוב. אבל בכל מקרה, שימו לב כמובן שאתם לוקחים אתכם מספיק מים, לצד כובע אוסטרלי או מסוג רחב אחר, המספק גם הגנה לצוואר ולעורף. ושימו לב שביחד עם המים ושאר הפריטים, משקל התיק אינו גדול מחמישית ממשקל הגוף שלכם.

קרדיט לתמונות FREEPIK

אירופה

קטיף פירות יער לכל המשפחה

חיפשתם פעילות משפחתית מהנה שמחברת אתכם לטבע ויוצרת זיכרונות מתמשכים? קטיף פירות יער הוא בילוי מושלם לכל המשפחה! במאמר זה נחשוף מספר רעיונות מרגשים שיהפכו

ויזה לאירופה
אירופה

ETIAS – הכירו את הויזה החדשה לאירופה

עד לסוף שנת 2022, אזרחים ישראלים היו מורשים להיכנס לכל אחת ממדינות אירופה ללא כל צורך באשרה מיוחדת. אך, בתכנון הזמן הקרוב, הדבר צפוי להשתנות.

כללי

טיול המפל השחור

מתכוונים לטייל בקרוב ברמת הגולן? אם כן, עונת החורף בהחלט מהווה הזדמנות נהדרת לראות נחל בשיא זרימתם. לכך מצטרפות הפריחות שהולכות ומתקדמות עם ימי הגשם,